Lærere i helsefag øker fokus på utviklingshemming

Skrevet av: Nasjonalt kompetansemiljø om utviklingshemming (NAKU)
Bildet fra venstre: Bjørn Harald Iversen, Bente Svenum, Christin Solli, Svein Olav Tøndel, Jette Dyrnes, Kari Sofie Iversen og Eivind Bjerksetmyr.

Bildet fra venstre: Bjørn Harald Iversen, Bente Svenum, Christin Solli, Svein Olav Tøndel, Jette Dyrnes, Kari Sofie Iversen og Eivind Bjerksetmyr.

Helsefagarbeiderforbundet arrangerte lærerkonferanse 10.-11. april 2024. I løpet av disse dagene ble flere temaer berørt. Eksempler på dette er: psykisk helse, simuleringsteknikk, musikk i undervisning og kriterier for vurdering. NAKU bidro sammen med Vernepleierforbundet med innlegg om temaet utviklingshemming. Det ble sett nærmere på innholdet i selve diagnosen, og det ble presentert ulike kilder til kunnskap, slik som NAKU sin kunnskapsbank, Veileder til gode helse- og omsorgstjenester til personer med utviklingshemming, Aldring og helse og SOR. 

Bilde av deltakerne under Helsefagarbeiderforbundets lærerkonferanse 2024. Foto: NAKU

Nyhetsbrev

Meld deg opp for NAKUs nyhetsbrev og motta nyheter, nye publikasjoner og annet spennende stoff rett i innboksen din.

Les siste nyhetsbrev
Bilde av noen som ser på nettsida til NAKU på mobiltelefon