- E-læring: Psykiske lidelser
- Knusing/deling av legemidler
- "Slik vil jeg ha det!" Inkluderende forskning sammen med personer med utviklingshemming
- Å kjenne seg selv
- Abel har downs syndrom
- Aktivitetsområder: Fysisk aktivitet
- Aktivitetsområder: Teater
- Ansvarsreformen - 20 år etter
- Arbeid og aktivitet
- Arbeid og bedriftsdemokrati
- Arbeid, sysselsetting og aktivitet
- Arbeid: Voksne og eldre med utviklingshemming - Arbeid
- Arbeidsliv: En artikkel om utviklingshemmedes deltakelse
- Arbeidsrettede tiltak
- Artikkelsamling om multifunksjonshemming
- Autisme, utviklingshemming og psykiske lidelser
- Avhandling - Versjoner av arbeid
- Avhør av personer med utviklingshemming
- Avlastning
- Avlastning: Eksempel
- Babyprosjekt - ULF
- Barn og unge med utviklingshemming og psykisk helse
- Barnehage: Eksempler
- Barnehage: Lovverk og statlige føringer
- Begrepene integrering og inkludering
- Besteforeldre: Temahefte
- Bli kjent i kirken kurset
- Boformer
- Boformer: Forskning
- Boligpolitikk: Korleis skaffe rimelege bustader
- BPA: Forskning
- BPA: Utfordringer
- Bruk av nettbrett i spesialundervisning
- Bruk av teknologi i opplæringen
- Brukererfaringer med psykiske vansker
- Brukerstyrt personlig assistanse: Eksempel
- Dagsenter
- Dagsenter: Forskning
- Dagtilbud: Gårdsarbeid
- Dansk side om overgrep
- De syv psykiske helserettighetene
- Deltakelse og aktivitet: Et foredrag av Julie Beadle Brown
- Deltakelsesfokusert IOP-mal
- Diagnose: Å leve med diagnosen
- Diagnose: Databaser med bilder av kjente/ukjente syndromer
- Diagnose: Hjernen og Emosjoner
- Diagnose: Hvorfor kategorisere?
- Diagnose: Klassifikasjoner
- Diagnose: Magasin om rusrelaterte fosterskader
- Diagnose: Oversiktsartikkel om psykisk utviklingshemming hos barn
- Diagnose: Rarelink - Nordisk nettsted om sjeldne tilstander og Sjelden.no
- Dissimilis Nasjonale Kompetansesenter
- Downs syndrom - "Et nytt liv"
- E-læring om seksuelle overgrep: Ingen hemmeligheter
- E-læring: Autismespekterforstyrrelser hos personer med utviklingshemming
- E-læring: Erfaringer fra en kommune med bruk av "Helseoppfølging av personer med utviklingshemming"
- E-læring: Etisk kompetanse
- E-læring: Individuell plan
- E-læring: Mangfold og muligheter
- E-læring: Mitt hjem-Min arbeidsplass
- E-læring: Utviklingshemming og oral helse
- Eksempel: BPA
- Eksempel: Ernæring
- Eksempel: Foreldreveiledning
- Eksempel: Kommunepsykolog
- Eksempel: Medbestemmelse med brukerråd
- Eksempel: Sarpsborg kommune og CRPD
- Eksempel: Systematikk og etikk
- Eksempel: Velferdsteknologi
- Elektronisk kartleggingsverktøy oppdager tidligere funksjonsfall
- En annerledes bror
- Ernæring og diagnose
- Ernæringsarbeid i tjenester til utviklingshemmede i Bergen kommune
- Erstatningsansvar. Spørsmål
- Faglig forsvarlig tjenester
- Fagutvikling: interkommunalt nettverk
- Familie og samliv, Bufdir
- Familie: Eksempler
- Familie: Lovverk og statlige føringer
- Fastlegen og pasienter med utviklingshemming
- Filmen om psykisk utviklingshemming
- FN-konvensjonen
- Fokus på riktig legemiddelbruk
- Forebygging av psykiske vansker
- Forebygging og håndtering av overgrep - Håndbok
- Foreldre med kognitive vansker i møte med barnevernet
- Foreldre med kognitive vansker- omfang og utfordringer
- Foreldre, søsken og omgivelsene
- Foreldre: Eksempler
- Foreldre: Kort historikk
- Foreldre: Stressmestring
- Foreldrerollen: Eksempel
- Forelesning: Camilla Hopen - Selvbestemmelse er frihet
- Forelesning: Kristine Vierli - Mye som gjenstår
- Forskningsetikk
- Fra Torsken til Toscana
- Frambu - Kompetansesenter for sjeldne diagnoser
- Fritid for alle
- Fritid med mening- å være støttekontakt
- Gjøvik kunst- og kulturskole
- Grunnleggende tema om psykisk helse - Temahefte 1
- Grunnskole: Eksempler
- Grunnskole: Lovverk og statlige føringer
- Habilitering: Eksempel
- Habilitering: Fritt sykehusvalg
- Handlingsplan for universell utforming 2015-2019
- Helse og omsorg
- Helse: Forskning
- Helseoppfølging av personer med utviklingshemming - Powerpoint
- Helsesjekk ved utviklingshemming
- Hinderløype, foreldre, barn og funksjonshemming. En rapport fra NOVA
- Hjemmebaserte tjenester - Rapport
- Husbanken
- Hva er god psykisk helse?
- Hvem bestemmer?
- Hverdagsrehabilitering og utviklingshemming
- Idebank for arbeidsaktiviteter - TAFF
- Identitet: Forskning
- Individuell plan: Rettigheter til barn og unge
- Intervju med Tor Heine Rosdahl om gudstro
- Jobbforalle.no
- Kartlegging av tro og livssyn
- Kartlegging i samiske områder
- Klassifisering og vurdering av mentale forstyrrelser
- Kommunens ansvar når barn og unge får psykiske symptomer
- Kommunikasjon: 2-tusen - Begrepsutvikling hos barn
- Kommunikasjon: Alvorlig og dyp utviklingshemming
- Kommunikasjon: Book Creator som kommunikasjonsverktøy
- Kommunikasjon: Bruk av digitale tankekart som visuell støtte
- Kommunikasjon: Bruk av iPhone
- Kommunikasjon: Elever som bruker ASK
- Kommunikasjon: Karlstadmodellen
- Kommunikasjon: Mer, Ja, Få
- Kompetanse. Spørsmål
- Koordinering: Du ser det ikke før du tror det
- Kriminalitet og utviklingshemming
- Kriminalitet: Forskning
- Kriminalitet: Store lærevansker i kriminalomsorgen
- Kultur og fritid
- Kultur og fritid: Forskning
- Kunst: Eksempler
- Kurshefter fra NFU
- Legemiddelhåndtering: E-læring
- Legemidler i sonde/PEG
- Legemidler: Forskning
- Legemidler: Lovverk og statlige føringer
- Legemidler: Statens legemiddelverk
- Lettlest bok om den europeiske erklæringen
- Lettleste aviser
- Litteratur om angstlidelser
- Litteratur om om psykiske lidelser generelt
- Litteratur om psykotiske tilstander
- Litteratur om utfordrende atferd
- Livsfaser: Overgangsfasen fra barn til voksen
- Lovgrunnlaget for psykiske helsetjenester
- Måleegenskaper ved tester og kartleggingsverktøy for psykososiale tjenester
- Materiell til seksualundervisning
- Melding Stortinget nr 18 (2011-2012) "Læring og fellesskap"
- Melding til stortinget om boligpolitikk
- Minoretsbakgrunn: Innvandrere med utviklingshemming
- Minoritetsbakgrunn: Barn i asylmottak
- Minoritetsbakgrunn: Organisasjoner for utviklingshemmede
- Minoritetsspråklig: Pasient og tolk - en brosjyre
- Mitt sykehuspass
- Musikkstol / vibroakustisk. Spørsmål
- Nasjonalt fagnettverk om utviklingshemming og psykisk helse
- Nettsted om spesialundervisning
- NFSS, Norsk nettverk for seksualitet og samliv
- NOU 2011:15 om boligpolitikk i årene fremover
- Om FN-konvensjonen om rettighetene til mennesker med nedsatt
- Om sorg og sinn
- Omsorg ved livets slutt
- Omsorgsfeltets "hviskelek" - Rapport
- Omsorgstrappa
- Opplæringshefte om lindrende omsorg og behandling
- Ordbok: Hva betyr ordene-Vanskelige ord og kommunale tjenester
- Ordinært arbeid: Eksempler
- Organisering av tjenester
- Overgang skole til arbeidsliv
- Overganger - En veileder til arbeidet
- Overgrep: Det tause får ord i Sortland
- Overgrep: Forskning
- Overgrep: Retningslinjer - hva gjør du?
- Palliativ omsorg - Kompetanse
- Pasientopplæring for personer med utviklingshemming
- PKU / Føllings sykdom. Spørsmål
- Powerpoint: Om arbeid
- Powerpoint: Selvbestemmelse
- Prioriteringsveileder psykisk helsevern for barn og unge
- Prioriteringsveiledere for spesialisthelsetjenesten
- Psykiatrisk avdeling for personer med utviklingshemming- autisme
- Psykisk helse i skolen
- Psykisk helse og kommunale helsetjenester
- Psykisk helse: Atferdsanalytiske betraktninger
- Psykisk helse: Eksempler fra kommunal praksis
- Psykisk helse: Juridiske rettigheter
- Psykisk helse: Lovverk og statlige føringer
- Psykisk helse: Samme behandling og god samhandling
- Psykisk helse: Spesialisthelsetjenesten
- Psykiske lidelser- varselstegn og faser
- Psykiske vansker: Egen erfaring
- Psykologisk behandling
- Publikasjoner om samhandling
- Rå kunst
- Rapport - Sumo
- Rapport om psykiske lidelser-og/eller ruslidelser
- Rapport: Innfridde mål eller brutte visjoner
- Regionalt ressurssenter om vold, traumatisk stress og selvmordsforebygging
- Ressursside om epilepsi og utviklingshemming
- Rett fra hjertet. Dokumentar om kjærlighet, savn, glede og mestring
- Rettssikkerhet - fagutvikling
- RKBU - Regionsentrene for barn og unges psykiske helse
- Rundskriv I-5/2007 - Aktiv omsorg
- Rus: Forskning
- Rus: Prioriteringsveileder for tverrfaglig spesialisert rusbehandling
- Rus: Videoforelesninger om rus og utviklingshemming
- Samer med funksjonsnedsettelse
- Samhandling: Forskning om koordinering og individuell plan
- Samhandling: Med pårørende
- Samhandling: Regional koordinerende enhet
- Sammen skal vi bygge menighet
- SCHMACK et kulturprosjekt
- Seksualitet hos barn, ungdom - foreldremanual
- Seksualitet: Litteratur
- Seksualitet: Videreutdanninger
- Selvbestemmelse
- Selvbestemmelse: Brukermedvirkning, ULF 2004
- Selvbestemmelse: En hymne til selvbestemmelse
- Selvbestemmelse: Konferanse Seattle 2000
- Selvbestemmelse: Læres, ULF 2004
- Selvbestemmelse: Powerpoint om tro og livssyn
- Selvbestemmelse: Rapport om utviklingshemmede i media
- Selvbestemmelse: Self-Determination - Wehmeyer
- Selvbilde blant barn og unge med utviklingshemning
- SFO: Eksempler
- SFO: Lovverk og statlige føringer
- Skoleveien - To historier om skolestart
- Smerter og smertemåling hos personer med utviklingshemming og kommunikasjonsvansker
- Snoezelen: Melhus Sansesenter
- Sorg
- Spørsmål: Ansvar - kostnader ved sykehusinnleggelse
- Spørsmål: Dagtilbud og rettigheter
- Spørsmål: Utviklingshemming eller utviklingshemning?
- St.meld. nr. 25 (2005-2006) Mestring, mulighet og mening
- Styringsverktøy sikrer gode overganger
- Støttekontakt
- Støttekontakt: Prosjekt Aktive muligheter
- Supported Employment
- Søsken: Forskning
- TAKO-senteret - kompetansesenter for oral helse
- Teater non-STOP
- Temahefte om overgang fra yrkesaktiv til pensjonist
- Temaside om migrasjonshelse
- Tilgang til arbeid- og aktivitet for utviklingshemmede i Norge
- Tjenestetilbud og krevende psykiske lidelser
- Tjenestetilbudet til familier som har barn med funksjonsnedsettelser. En rapport fra NOVA.
- Treningskontakt
- Trosfrihet: Eksempel
- Turistforeningen med tilrettelagte turer
- Tvang og makt i skolesektoren
- Tvang og makt: Avhandlingen - tvang, makt og ambivalens
- Tvang og makt: Eksempel
- Tvang og makt: Eksempler
- Tvang og makt: Forskning
- Tvang og makt: Fører til på kort og lang sikt
- Tvang og makt: Gjennomgang av vedtak - Sintef
- Tvang og makt: Helsetilsynets oppsumering fra 2009
- Tvang og makt: Lovverk og statlige føringer
- Tvang og makt: Maler kapittel 9 helse- og omsorgstjenesteloven
- Tvang og makt: Pasient- og brukerrettighetsloven kap. 4A
- Tvang og makt: Refleksjonskort
- Tvang og makt: Rundskriv til helse- og omsorgstjenesteloven
- Tvang og makt: Trivsel blant ansatte
- Tverrfaglig spesialisert behandling av ruslidelser
- Uhørte stemmer og glemte steder
- Ungsinn.no
- Universell utforming IKT: Lovverk og statlige føringer
- Universell utforming: Transport
- Utredning og diagnostisering av psykiske lidelser
- Utredning mistanke om mental helsesvikt
- Utvikling 2007 nr. 3: Skole og utdanning
- Utvikling 2008 nr. 2: Boligformer og livsformer
- Utvikling 2008 nr.1: Ledelse og organisering
- Utvikling 2009 nr. 2: Ferie og fritid
- Utvikling 2009 nr. 4: Identitet
- Utvikling 2010 nr. 2: Språk uten tale
- Utvikling 2010 nr. 4: Arbeid
- Utvikling 2011 nr. 2: Fagutvikling
- Utvikling 2011 nr. 4: Hjelpemidler
- Utvikling 2012 nr. 3: Overgang mellom ungdomsskole og vgskole
- Utvikling 2012 nr.1: Sosialt entreprenørskap
- Utvikling 2013 nr. 2: Organisering av tjenester
- Utvikling 2013 nr. 4: Fra arbeid til pensjonist
- Utvikling 2014 nr. 3: Kunnskap
- Utvikling 2014 nr.1: Avlastning
- Utvikling 2015 nr. 2: Samhandling
- Utvikling 2015 nr. 4: Forventning om læring i skolen
- Utvikling 2016 nr. 2: Pårørende - en ressurs
- Utvikling 2016 nr. 4: NOU 2016:17 På lik linje
- Utvikling nr.3: Funksjonshemming og minoritetsbakgrunn
- Utviklingshemming og aldring: forskning
- Utviklingshemming og depresjon
- Utviklingshemming og psykisk helse
- Utviklingshemming og psykose
- Utviklingshemming og seksuell helse
- Varig tilrettelagt arbeid (VTA) - politiattest
- Varig tilrettelagt arbeid (VTAO): Eksempler (ordinært)
- Varig tilrettelagt arbeid: Landsrådet for arb. til yrkesh.
- Veileder for utredning, behandling og oppfølging av psykoselidelser
- Veileder i psykisk helsearbeid for voksne i kommunene
- Veileder om velferdsteknologi og tilrettelegging i boliger
- Veiledning til utviklingshemmede og deres familier
- Velferdspolitikk
- Venner
- Venner: Eksempler
- Vennskap: Sjekkliste
- Vi har også en stemme - En rapport
- Vi vil, vi vil, men får vi det til?
- Videregående opplæring
- Videregående: Eksempler
- Voksenopplæring
- Voksenopplæring: Forskning
- Voss Distriktspsykiatriske senter
- Habilitering eller psykisk helsevern
- Koordinert og sammenhengende tjenestetilbud
- Å dele en sorg
- Å lære å sykle
- Aktivitetsområder: Eksempler
- Aktivitetsområder: Musikk
- Aldring hos personer med Downs syndrom
- Applikasjoner for nettbrett og smarttelefon
- Arbeid og aktivitet: Nasjonal tilstandsrapport 2012
- Arbeid og dagaktivitet: Lovverk og statlige føringer
- Arbeid: Forum
- Arbeidsgiverforeningen for Vekstbedriftene
- Arbeidsmiljøpris til BKA
- Arbeidsrettede tiltak: Forskning
- Attføringsbedriftene i NHO
- Autismespekterforstyrrelser
- Avhandlingen " Et ganske normalt liv"
- Avhør av personer med utviklingshemming- et felt som krever spesialkompetanse
- Avlastning - Alternativ og utfordringer
- Avlastning: Eksempler
- Barn og unge med funksjonsnedsettelse i barnevernet
- Barnehage
- Barnehage: Forskning
- Barnehage: Temahefte
- Bergen satser på utviklingshemmede
- Bilstønad
- Bofellesskap: Forskning
- Boformer: Debatten om store bofellesskap
- Bolig: Et godt liv i egen bolig
- Boligpolitikk: Lovverk og statlige føringer
- BPA: Lovverk og statlige føringer
- Bruk av nettbrett i skole-hjem samarbeid
- Bruk av nettbrett til kommunikasjon
- Bruker- og interesseorganisasjoner
- Brukerstyrt personlig assistanse (BPA)
- Brytere - hjelpemidler for mestring, påvirkning og deltakelse
- Dagsenter: Eksempler
- Dagsenter: Viktige faktorer
- Dansk forum for selvbestemmelse
- Datingside for utviklingshemmede
- Delaktighet og identitet
- Deltakelses- og opplevelsesplan
- Diagnose og skole
- Diagnose: Årsak til psykisk utviklingshemming
- Diagnose: Diagnosenavnet i endring
- Diagnose: Hva er nevrologi?
- Diagnose: Klassifikasjon og funksjonsevne, ICF
- Diagnose: Kulturelt perspektiv
- Diagnose: Norsk forbund for utviklingshemmede - NFU
- Diagnose: Psykisk utviklingshemming - ICD-10
- Diagnose: Utviklingshemmet - av hvem?
- Down syndrom
- Downs syndrom - Helse og sykdom
- E-læring: Allmennlegens møte med utviklingshemmede
- E-læring: BPA
- E-læring: Erfaringer med bruk av e-læring
- E-læring: Helseoppfølging av personer med utviklingshemming
- E-læring: Inkludering og deltakelse
- E-læring: Mat og trivsel
- E-Læring: Slik vil jeg ha det!
- Eksempel: Arbeid
- Eksempel: En møteplass for pårørende og ansatte
- Eksempel: Faglig forsvarlig tjeneste
- Eksempel: Heving av kunnskap
- Eksempel: Livsløpsgaranti:
- Eksempel: Minoritetsbakgrunn:
- Eksempel: Selvbestemmelse:
- Eksempel: Turnusordning:
- Eksempelsamlingen - Vi vil, og vi får det til
- Emma MeDLiv - En leilighet for Mestring, Deltakelse og Livskvalitet
- Engelsk nettsted om utviklingshemming og helse
- Ernæring og helse for personer med utviklingshemming
- Erstatningsansvar
- Etikk: Refleksjonshefte
- Faglig forsvarlige tjenester- hvem har ansvaret?
- Familie
- Familie og venner: Eksempelsamling
- Familie: Forskning
- Familieveiviser - For barn, unge og deres familier
- Felleskatalogen- katalog om legemidler
- Fjellheimen leirskole
- FN-konvensjonen om rettighetene til mennesker med nedsatt funksjonsevne
- Folkehøgskole: Peder Morset
- Forebygging og håndtering av aggresjon og vold
- Foreldre
- Foreldre med kognitive vansker, en svensk rapport
- Foreldre med psykisk utviklingshemming
- Foreldre: Den første tiden
- Foreldre: Forskning
- Foreldre: Nettverk, sosialt liv
- Foreldrerollen spørsmål
- Foreldreveiledning til foreldre med kognitive funksjonsnedsettelser
- Forelesning: Jens Petter Gitlesen - Selvbestemmelse og trygghet
- Forelesning: Peter McGovern - QualityRights
- Foxes Academy
- Fra ungdomsskole til videregående skole. Eksempel fra Alta.
- FRAMskolen- Vallersund Gård
- Fritid med bistand
- Fylkesmannens mandat
- Gode hjelpere - Nesten som en venn
- Grunnskole
- Grunnskole: Forskning
- Habilitering
- Habilitering: Forskrift om habilitering og rehabilitering
- Habilitering: Intensiv trening hos barn
- Helse
- Helse- og omsorg: Lovverk og sentrale føringer
- Helsebiblioteket
- Helseoppfølging av personer med utviklingshemming-rapport
- Herre i eget hus
- Hjem og miljø: introduksjon
- Hjemmetjenestens målgrupper og organisering
- Husbankens handlingsplan for universell utforming 2017-2021
- Hva er god psykisk helse?
- Hvem bør få barn?
- Hvordan få mennesker med utviklingshemming til å utvikle sunne matvaner?
- Identitet
- Individuell plan
- Inkludering
- IT-hjelpemidler. Spørsmål
- Kartlegging av psykiske vansker hos barn
- Kartlegging av universell utforming i friluftsområder
- Kartleggingsskjema for helse og omsorg
- Kommunale arbeidssentra: Eksempel
- Kommunikasjon
- Kommunikasjon: Alternativ- og supplerende kommunikasjon-ASK
- Kommunikasjon: ASK i barnehagen
- Kommunikasjon: Bruk av ASK i overgang til voksenliv
- Kommunikasjon: Bruk av iPad
- Kommunikasjon: Eksempel på bruk av Ipad
- Kommunikasjon: Hva er ASK
- Kommunikasjon: Marte meo
- Kommunikasjon: Tegn-til-tale
- Koordinerende enhet for habilitering og rehabilitering
- KoRus - Regionale kompetansesentre om rus
- Kriminalitet: Fagnettverk
- Kriminalitet: Personer med utviklingshemming får harde straffer
- Kriminalitet: Tvungen omsorg
- Kultur og fritid: Eksempler
- Kultur og fritid: Lovverk og statlige føringer
- Kurs i mestring av depresjon
- Legemiddelgjennomgang: Verktøy
- Legemiddelhåndtering: nettkurs
- Legemidler og utviklingshemming
- Legemidler: Helsebiblioteket.no
- Legemidler: Norsk legemiddelhåndbok
- Legetjenester for utviklingshemmede- Rapport
- Lettlest hefte om politiske partier og valg
- Levekår: Offentlig statistikk og forskning
- Litteratur om medikamentell behandling
- Litteratur om psykososiale intervensjoner
- Litteratur om tvangslidelser
- Litteratur om utredning av psykiske lidelser
- Livskvalitet og samfunnsdeltakelse: Foredrag av Amy Hewitt
- Lovverk: Tro og livssyn
- Mammografi - Introduksjonsfilm og informasjon om kreft
- Matlaging: Filmer om matlaging
- Melding til Stortinget nr 45 Frihet og likeverd
- Migrapolis: Den glemte minoritet
- Minoritetsbakgrunn
- Minoritetsbakgrunn: I møte med tjenesteapparatet
- Minoritetsspråklig
- Minoritetsspråklig: Statped
- Multifunksjonshemming - interessekartlegging
- NAPHA - Nasjonalt kompetansesenter om psykisk helsearbeid
- Nasjonalt senter for erfaringskompetanse innen psykisk helse
- Nettsteder om universell utforming
- NKVTS - Nasjonalt kompetansesenter om vold og traumatisk stress
- Offentlig helseportal - helsenorge.no
- Om ledsagerbevis
- Om tema og fagområde
- Omsorg ved livets slutt - Rapport - Gje meg handa di ven
- Omsorgsplan 2015
- Opplæring om brukerstyrt personlig assistanse (BPA)
- Oppvekst og utdanning
- Ordinært arbeid
- Ordinært arbeid: Forskning
- Overgang fra barnehage til skole
- Overgangen mellom ulike skoleslag
- Overganger - snart voksen
- Overgrep: Eksempler
- Overgrep: Oppfølging av utviklingshemmede som begår overgrep
- Palliativ omsorg
- Pasient- og brukerombudet
- Påvisning, utredning og behandling av psykiske lidelser
- Politiattest
- Powerpoint: Self-determination - AIEJI-CPH
- Powerpoint: Skader av tvang og makt
- Prioriteringsveileder psykisk helsevern for voksne
- Privat avlastning/ støttekontakt. Spørsmål
- Psykisk helse
- Psykisk helse og habilitering
- Psykisk helse og uhelse- videoforelesning
- Psykisk helse: Autisme og utviklingshemming
- Psykisk helse: Forskning
- Psykisk helse: Like atferdsformer kan ha ulik bakgrunn
- Psykisk helse: Samarbeid gir trygghet i bofelleskap
- Psykisk helse: Samme hjelp som andre
- Psykisk utviklingshemming og mobbing
- Psykiske vansker og samhandling
- Psykiske vansker: Medikamentering
- Psykotrop medikasjon - Temahefte 3
- Quiz om rettigheter for personer med utviklingshemming
- Rå kunst i offentlige lokaler
- Rapport fra Helsetilsynet
- Rapport om vern av risikoutsatte voksne
- Rapport: Store bofellesskap for personer med utviklingshemming
- Religion og livssyn
- Retningslinjer for Rus- og psykiske lidelser
- Rett til å leve ut de åndelige sider
- Rettssikkerhet - Hvem har ansvaret?
- ROP: Rus og samtidig psykisk lidelse
- Rus og rusproblemer
- Rus: Lovverk og statlige føringer
- Rus: Utredning og diagnostisering
- Samarbeid mellom primær- og spesialisthelsetjenestene-videoforelesning
- Samhandling: Eksempler
- Samhandling: Lovverk og statlige føringer
- Samhandling: Pårørendeomsorg
- Samhandlingsreformen: Litteratur - forløpsgrupper
- Sårbarhet for utvikling av psykiske lidelser
- Seksualitet
- Seksualitet: Forskning
- Seksualitet: Spørsmål om kurs
- Seksuelle overgrep
- Selvbestemmelse og utviklingshemming
- Selvbestemmelse: Eksempel
- Selvbestemmelse: Foredrag av Michael L. Wehmayer
- Selvbestemmelse: Kurs, ULF 2004
- Selvbestemmelse: Mitt valg
- Selvbestemmelse: Rapport om livsløpsperspektiv
- Selvbestemmelse: Samarbeid ULF 2004
- Selvbestemmelse: Verdenskongress i Berlin
- SFO
- SFO: Forskning
- Skole: Eksempel
- SKUG- Samspill og Komponering Uten Grenser
- Snoezelen
- Somatisk helseoppfølging - Eksempel
- Spørsmål diagnose: Antall med utviklingshemming/ boformer
- Spørsmål: Antall personer med utviklingshemming
- Spørsmål: Glemt å ta medisin til riktig tid?
- Spørsmål: Varig tilrettelagt arbeid, VTA og ansvar
- Statped
- Støttekontak eksempel: Sammen med andre
- Støttekontakt: Lovverk og statlige føringer
- SUF-Kunskapscentrum, et prosjekt om foreldre med kognitiv svikt
- Svineinfluensa. Spørsmål
- Søskenrelasjoner
- Tannhelse
- Teknologi for deltakelse og medbestemmelse
- Temahefter om psykisk helse
- Tester og kartleggingsverktøy - Måleegenskaper
- Tilrettelegging på museer
- Tjenestetilbud til voldsutsatte personer
- Trastad samlinger
- Tro og Lys Norge
- Trosopplæring for barn og unge med behov for spesiell tilrettelegging
- Tvang og makt
- Tvang og makt: Avhandlingen - Lovregulert tvang og refleksiv praksis
- Tvang og makt: Diagnosen psykisk utviklingshemming
- Tvang og makt: Eksempel - Andre løsninger
- Tvang og makt: Evaluering av loven - Nordlandsforskning
- Tvang og makt: Følelsesmessige reaksjoner
- Tvang og makt: Gjennomgang av meldinger og vedtak
- Tvang og makt: Helse- og omsorgstjenesteloven kap 9
- Tvang og makt: Hva sier utviklingshemmede?
- Tvang og makt: Maler kap 4A i pasient- og brukerettighetsloven
- Tvang og makt: Opplevelse av tvang
- Tvang og makt: Pasient- og brukerrettighetsloven kapittel 4 A
- Tvang og makt: Retningslinjer for Fylkesmannens oppgaver
- Tvang og makt: Rundskriv til pasient- og brukerettighetsloven kap. 4A
- Tvang og makt: Utfordrende atferd og årsak
- Uhørte stemmer og glemte steder
- ULF Udviklingshemmedes Landsforbund
- Universell utforming
- Universell utforming: Regjeringens handlingsplan
- Utfordringer i helsetilbudet
- Utredning av elevers læringspotensiale
- Utvikling 2007 nr. 2: Helse
- Utvikling 2007 nr. 4: Arbeid
- Utvikling 2008 nr. 3: Helsetilbud og kompetanse
- Utvikling 2009 nr. 1: Kunst og kultur
- Utvikling 2009 nr. 3: Selvbestemmelse
- Utvikling 2010 nr. 1: Ulike boformer
- Utvikling 2010 nr. 3: Helse
- Utvikling 2011 nr. 1: Rettssikkerhet, lov og etikk
- Utvikling 2011 nr. 3: Psykisk helse
- Utvikling 2012 nr. 2: Overgang barnehage-skole
- Utvikling 2012 nr. 4: Overgang mellom vgs og arbeid
- Utvikling 2013 nr. 1: FN konvensjonen
- Utvikling 2013 nr. 3: Melding St. nr. 45
- Utvikling 2014 nr. 2: Faglige forsvarlige tjenester
- Utvikling 2014 nr. 4: Kaldheimutvalget
- Utvikling 2015 nr. 1: Selvbestemmelse
- Utvikling 2015 nr. 3: Seksuelle overgrep
- Utvikling 2016 nr. 1: Kunst
- Utvikling 2016 nr. 3: Minoritet og funksjonshemming
- Utvikling av skoletilbudet
- Utviklingshemming og aldring
- Utviklingshemming og angst
- Utviklingshemming og epilepsi
- Utviklingshemming og psykiske helsetjenester: Rapport
- Utviklingshemming og samtidige sykdommer
- Varig tilrettelagt arbeid (VTA)
- Varig tilrettelagt arbeid (VTA): Forskning
- Varig tilrettelagt arbeid, VTA: Eksempler
- Veien fram til egen bolig
- Veileder i psykisk helsearbeid for barn og unge i kommunen
- Veileder i rehabilitering, habilitering, individuell plan og koordinator
- Veileder til kjøp av eller bygge egen bolig.
- Veiviser til psykiske helsetjenester- Temahefte 2
- Velferdsteknologi: Lovverk og statlige føringer
- Venner og skole
- Venner: Forskning
- Verge
- Vi sprenger grenser
- Videoforedrag om rettighetsfestingen av BPA
- Videregående opplæring: Forskning
- Videregående: Lovverk og statlige føringer
- Voksenopplæring: Eksempler
- Voksenopplæring: Lovverk og statlige føringer
- Økt sårbarhet for utvikling av psykiske vansker-videoforelesning