Vi trenger din hjelp!

Skrevet av: Nasjonalt kompetansemiljø om utviklingshemming (NAKU)

NAKU har lagt ut en brukerundersøkelse på naku.no, og nå trenger vi din hjelp! Vi vil gjerne vite hva ansatte og ledere i tjenestene mener om Kunnskapsbanken og vår publisering i sosiale medier.

- Vi har laget en brukerundersøkelse som inneholder spørsmål, som er spesielt rettet mot ansatte og ledere i tjenestene til personer med utviklingshemming. Den ene delen er spesielt rettet mot ledere på ulike nivåer i tjenestene. Det betyr at vi er ute etter svar fra både fagansvarlige og virksomhetsledere, forteller Kim Berge, nestleder i NAKU.

Mens den andre delen er en felles del.

- I felles delen, som utgjør hoveddelen av brukerundersøkelsen, stiller vi spørsmål om hva ansatte og ledere ønsker å lese mer om i Kunnskapsbanken. Vi vil også gjerne vite hva folk mener om Kunnskapsbanken. Hvordan fungerer bruken av Kunnskapsbanken i hverdagen? Finner folk det de trenger når de trenger det, fortsetter Berge.

Sosiale medier
Det er også en en del om NAKUs publisering i sosiale medier.

- Vi har de siste ti månedene i større grad brukt våre sosiale medier til å formidle fagartikler fra Kunnskapsbanken. I tillegg har vi økt produksjonen vår av aktualiteter om NAKUs forskning og ulike tema som engasjerer oss. Nå er spørsmålet hva ansatte og ledere i tjenestene mener om publiseringen. Gjør dette tilgangen lettere? Og fører det til at de leser mer fag?

Varighet
Brukerundersøkelsen er kort og tar ca. tre minutter å gjennomføre.

- Vi har laget en kort og konsis undersøkelse for å få svar på de viktigste spørsmålene vi lurer på. Dette er viktig for at vi skal kunne gjøre jobben vår bedre. Vi er til for de kommunale tjenestene og andre som jobber med personer med utviklingshemming. Da er det viktig at vårt arbeid treffer våre målgrupper.

NAKU ønsker å løse oppgavene de er satt til å løse på best mulig måte.

- Vårt mål er å sikre at de artiklene vi skriver i Kunnskapsbanken skal være best mulig og nå flest mulig. I tillegg må bruken vår av sosiale medier også fungere godt. Vi har selvsagt verktøy som gir oss gode indikasjoner på hvordan dette arbeidet fungerer, men vi ønsker mer inngående kunnskap om behovene til våre brukere, avslutter Berge.

Gå til denne siden for å gjennomføre undersøkelsen.

På forhånd tusen takk!

Nyhetsbrev

Meld deg opp for NAKUs nyhetsbrev og motta nyheter, nye publikasjoner og annet spennende stoff rett i innboksen din.

Les siste nyhetsbrev
Bilde av noen som ser på nettsida til NAKU på mobiltelefon