NAKU søker rådgiver
2. mai 2013. Sist oppdatert: 2. mai 2013
Arbeidsoppgaver
- Innhenting, utvikling og formidling av kunnskap om tjenester til personer med utviklingshemming og om tilrettelegging for deltakelse i samfunnet på alle livsområder
- Arbeide med Nordens største nettsted om tjenester til personer med utviklingshemming. For mer informasjon, se www.naku.no
- Arbeide i team som prosjektleder og prosjekt medarbeider
- Bidra i NAKU’s generelle faglige arbeid
- Noe reiseaktivitet må påregnes
- Personlige egenskaper
- Gode formidlingsevner, muntlig og skriftlig
- Gode samarbeidsevner
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Kvalifikasjoner
- God kjennskap til norske kommuners oppbygging og fungering med hensyn til tjenester til personer med utviklingshemming
- For tilsetting i stilling som rådgiver kreves normalt utdanning fra universitet eller høgskole på mastergrads-/hovedfagsnivå. Minimum 3-årig utdanning på universitets-/høgskolenivå innenfor relevant fagområde kombinert med særlig relevant erfaring og relevant etter- og videreutdanning kan kompensere for utdanningskravet
- Erfaring med organisering og gjennomføring av faglig opplæring og utvikling av ansatte i kommunale helse- og omsorgstjenester
- Erfaring fra arbeid med personer med utviklingshemming er ønskelig, fortrinnsvis på kommunalt nivå og i utøvertjenesten
- IT- kompetanse og erfaring med digitale verktøy som adobe og drupal (åpen kildekode) er ønskelig
- Erfaring med formidling
- Prosjekterfaring – gjerne prosjektledelse