Ny bok: Inkluderende praksis- Gode erfaringer fra barnehage, skole og fritid
9. mai 2014. Sist oppdatert: 14. mai 2014
Boken presenterer gode eksempler og praksisfortellinger om de muligheter som ligger i å skape en skole og et oppvektstmiljø der alle føler seg inkludert. Et vesentlig mål med boken er å bidra til kunnskapsutvikling som fører til at barn og unge med funksjonsnedsettelser opplever seg inkludert og deltakende i fellesskap med jevnaldrende. En av redaktørene har omtalt boken som "En feelgood bok om god praksis".
Å fremheve gode eksempler kan fungere som en inspirerende verktøykasse og øke entusiasmen i arbeidet med å skape et inkluderende miljø for alle. Historiene i boken har til felles at inkludering og deltakelse representerer et møte mellom spesialpedagogikk og allmennpedagogikk. Leseren får se sammenhenger som kan føre til ny forståelse for inkluderende praksis.
Boken kan bestilles fra Universitetsforlaget.
Å fremheve gode eksempler kan fungere som en inspirerende verktøykasse og øke entusiasmen i arbeidet med å skape et inkluderende miljø for alle. Historiene i boken har til felles at inkludering og deltakelse representerer et møte mellom spesialpedagogikk og allmennpedagogikk. Leseren får se sammenhenger som kan føre til ny forståelse for inkluderende praksis.
Boken kan bestilles fra Universitetsforlaget.