Hopp til hovedinnhold
Hjem Hjem

Søkeskjema

  • Om utviklingshemming
  • Kunnskapsbanken
  • Om NAKU
  • Aktuelt
  • Kontakt
  • Logg inn
  • Hjem
  • >
  • Kunnskapsbanken
  • >
  • Kommunikasjon: Elever som bruker ASK

Kunnskapsbanken

Her finner du artikler, filmer, lenkesamlinger og annet innhold knyttet til tjenester for personer med utviklingshemming.

  • Tips! Start med å lese artikkelen Om utviklingshemming
Se sektorer

Søkeskjema

  • Arbeid og aktivitet
    • Ordinært arbeid
    • Dagsenter
    • Arbeidsrettede tiltak
    • > Se alle artikler
  • Pårørende og familie
    • Foreldre
    • Søsken
    • Foreldre med kognitive vansker
    • > Se alle artikler
  • Helse og omsorg
    • Rus
    • Habilitering
    • BPA
    • Psykisk helse
    • Helse
    • Ernæring
    • Seksualitet
    • Legemidler
    • Aldring
    • > Se alle artikler
  • Hjem og miljø
    • Boformer
    • Universell utforming
    • Velferdsteknologi
    • > Se alle artikler
  • Kultur og fritid
    • Aktivitetsområder
    • Støttekontakt
    • > Se alle artikler
  • Oppvekst og utdanning
    • Barnehage
    • Grunnskole
    • SFO
    • Videregående opplæring
    • Voksenopplæring
    • > Se alle artikler
  • Tema og fagområde
    • CRPD
    • Diagnose
    • Kriminalitet
    • Kommunikasjon
    • Minoritetsbakgrunn
    • Selvbestemmelse
    • Tvang og makt
    • Livssyn
    • Identitet
    • Ledelse og organisering
    • > Se alle artikler
Tema og fagområde > Kommunikasjon

Kommunikasjon: Elever som bruker ASK

Snöball film har på oppdrag fra ISAAC og Utdanningsdirektoratet laget en film om elever som bruker ASK. I filmen møter vi flere elever som benytter ulike kommunikasjonshjelpemidler i læringssituasjoner og i samhandling med medelever og lærere. Statped har deltatt i referansegruppen.

Skrevet av: Nasjonalt kompetansemiljø om utviklingshemming (NAKU)
30. januar 2019. Sist oppdatert: 27. juni 2019


Slik refererer du til dette innholdet
Nasjonalt kompetansemiljø om utviklingshemming (NAKU) (2019) "Kommunikasjon: Elever som bruker ASK" [nettdokument]. Trondheim: NAKU (sist faglig oppdatert 27. juni 2019, lest 28. september 2023). Tilgjengelig fra https://naku.no/kunnskapsbanken/kommunikasjon-elever-som-bruker-ask
Del artikkelen:

Relaterte artikler

  • Om emosjonenes betydning i miljøterapi
  • E-plattform for foreldre til barn med utviklingshemming
  • Bruker- og interesseorganisasjoner
  • Kommunikasjon: Tegn-til-tale
  • Tro og Lys Norge
  • Lovverk: Tro og livssyn

Opprett egen bruker

Med egen bruker kan du lagre artikler, lage leselister, sette opp veilednings- og opplæringsmapper som du kan dele med andre på «min side».


Opprett brukerLes mer om Min side

Nylig lagt til

12
jun

Om emosjonenes betydning i miljøterapi

Kunnskap om emosjoner og emosjonsregulering er avgjørende for hjelpere i både spesialist-og kommunehelsetjenesten. Miljøterapeuter til mennesker med utviklingshemming er i en særstilling idet de er [...]

Les mer
7
jun

Identitet: Forskning

I enkelte av disse studiene drøftes spørsmål knyttet til identitet og funksjonshemming/utviklingshemming. Vår personlig identitet kan også knyttes til forhold som skiller oss fra andre mennesker som [...]

Les mer
19
apr

E-plattform for foreldre til barn med utviklingshemming

Seks organisasjoner fra fem europeiske land, har kommet sammen for å lage en e-læringsplattform for foreldre til barn med utviklingshemming. 

Les mer

NAKU

Nasjonalt kompetansemiljø om

utviklingshemming

Olav Kyrres gate 9,

7491 Trondheim Se kart

Telefon: 73 55 93 10

kontakt@naku.no

Følg oss på Facebook

English info

Personvern

Cookies

Tilgjengelighetserklæring for naku.no

 

Ansvarlig redaktør:

Aud Elisabeth Witsø

Redaktør: 

Kim Berge

 

 

NAKU ligger under Fakultet for medisin og helsevitenskap ved Institutt for psykisk helse ved NTNU og er finansiert via Helsedirektoratet.

© 2023 NAKU